Menu

X Omdat je bent ingelogd zie je op deze pagina de berichten uit al je groepen. Alleen jij ziet deze informatie.

Veel gestelde vragen

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Klik op de Help knop op elke pagina voor meer informatie.

Inschrijven & inloggen

 

Profiel instellingen

Hoe doe ik mee op de buurtsite?
Leuk dat je mee wil doen op de buurtsite. Door je in te schrijven maak je een persoonlijk profiel aan. Daarna plaats je zelf berichten en koppel je organisaties en groepen aan je profiel. Bovendien ontvang je via de buurtmail een update over alles wat er bij jouw in de buurt gebeurt.

Kost het geld?
Meedoen op de buurtsite is gratis voor bewoners. Organisaties en instellingen kunnen een abonnement afsluiten waarmee ze extra mogelijkheden krijgen. Meer informatie kun je vragen via het contact-formulier.

Wat heb ik voor het inschrijven nodig?

In het inschrijfproces kun je nu direct inschrijven met je Facebook profiel. Als je bent ingelogd in Facebook vragen we Facebook naar je naam, e-mailadres en profielfoto. Dit zijn de enige gegevens die we van Facebook ontvangen, Facebook ziet geen andere gegevens die je bij het buurtplatform invult. Het enige dat je hierna nog moet invullen is je postcode met huisnummer en aanklikken dat je geen robot bent. Ook is het mogelijk om direct de naam van een bedrijf of organisatie aan te geven, dit maken we dan direct aan. Verderop in het proces vragen we je om de gegevens van je bedrijf aan te vullen.
Voor het inschrijven zonder Facebookprofiel heb je een e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord nodig. Tijdens het inschrijven vragen we je voornaam en achternaam. Zo houden we het persoonlijk, dat vinden we prettig. Je adres hebben we nodig om je te laten zien wat er bij jou in de buurt gebeurt.

Hoe log ik in?
Om te kunnen inloggen moet je je eerst inschrijven. Ben je al ingeschreven? Log dan in met het e-mailadres en het wachtwoord dat je tijdens het inschrijven opgaf. Inloggen met Facebook is nog simpeler: het enige dat je hoeft te doen is klikken op de knop ‘inloggen met Facebook’ en klaar!

Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Hoe verder?
Vraag dan even een nieuw wachtwoord aan door bij Inloggen te kiezen voor de optie 'Wachtwoord kwijt?'. Je ontvangt dan van ons een mailtje met een link waarmee je een nieuwe wachtwoord opgeeft.

Geen e-mail ontvangen?
Onze mail is waarschijnlijk door jouw e-mail programma in een aparte map geplaatst. Vaak is dat de map 'spam' of 'reclame'.

Welk e-mail adres heb ik gebruikt om in te loggen?
In veel gevallen weet je internetbrowser welk e-mailadres je gebruikt. Weet ook je systeem het niet meer? Geen nood! Stuur via 'Vragen & Contact' op de buurtsite even een berichtje. Binnen een paar werkdagen ontvang je bericht van je buurtverbinder.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Log in op de site met je e-mailadres en wachtwoord. Klik dan op je voornaam rechtsboven. Kies in het menu 'Verander je wachtwoord' en vul vervolgens je nieuwe wachtwoord in. Vergeet niet om op te slaan.

Kan ik mijn profiel ook weer verwijderen?
Ja, dat gaat heel makkelijk. Klik als je bent ingelogd op je voornaam rechtsboven. Kies dan in het menu 'Bewerk je profiel'. Onderaan deze instellingen zie je de knop  'verwijder profiel'. Als je hier op klikt, wordt je profiel gewist. Let op! Je kunt dan geen informatie meer op de buurtsite plaatsen. Ook ontvang je dan geen buurtmail meer.

Kan ik berichten anoniem plaatsen?
Nee. Met de buurtsite willen we contact tussen buurtbewoners en organisaties uit de wijk op een laagdrempelige manier stimuleren. Wij denken dat dit het beste gaat wanneer je elkaar kunt aanspreken bij je voornaam. Vandaar dat we aan iedereen naam en e-mailadres vragen, de naam wordt standaard zichtbaar op de site, het e-mailadres en je adres niet.

Hoe verander ik van buurtsite?
Via je profiel-instellingen bepaal je je voorkeurssite binnen één gemeente. Bij de volgende keer inloggen kom je automatisch op deze buurtsite uit. Je kan zo vaak veranderen van buurtsite als je maar wilt. Je kan nu niet wisselen van buurtsites uit verschillende gemeentes.

Hoe pas ik mijn instellingen aan?
Na het inloggen staat rechts in een menu balk onder de grote foto je voornaam. Beweeg met je muis over je voornaam om een menu te openen. Daarmee kun je je instellingen veranderen. Via 'Bewerk je profiel'  geef je bijvoorbeeld een nieuw e-mailadres of woonadres op. Via 'Pas je buurtmail aan' pas je ook de inhoud en frequentie van de buurtmail aan.

Wat is de Buurtmail? Hoe werkt dat?
Om het gebruikers van de buurtsite makkelijk te maken ontvang je standaard een buurtmail met daarin alle laatste ontwikkelingen uit jouw buurt. Dat kan dus alleen als je een profiel hebt gemaakt. De inhoud van deze Buurtmail en frequentie bepaal je zelf via de 'Pas je buurtmail aan'. Natuurlijk kun je je ook afmelden voor de Buurtmail.

Ik heb een nieuw mailadres. Hoe geef ik dat door?
Na het inloggen staat rechts in een menubalk je voornaam. Door op je voornaam te klikken wordt een menu geopend. Via 'Bewerk je profiel' pas je zelf je mailadres aan.

Hoe verwijder ik mijn berichten?
Als je bent ingelogd kun je alle type berichten die je hebt gemaakt aanpassen of verwijderen. Dit doe je door op je naam te klikken en in het menu 'beheer berichten' aan te klikken. Alle nieuwsberichten, activiteiten, advertenties, vragen, aanbod, buurtverhalen, buurtfoto's die je hebt geplaatst bewerk je hier.

Hoe voeg ik een organisatie of groep toe?
Nadat je eerst als persoon hebt ingeschreven, voeg je nieuwe of bestaande groepen en organisaties toe aan je persoonlijke profiel. Na inloggen klik je op je naam en in het menu klik je op 'Voeg een groep toe'. Binnen de buurtsite maak je zo een snel en makkelijk een eigen groepspagina voor je bedrijf, organisatie, club of andere type groep, waardoor bezoekers je sneller vinden.